Ir al contenido principal

29 de xaneiro de 2016

AUDITORIO MUNICIPAL DE CANGAS.  
29 DE XANEIRO, 21 Horas.

Dirección e guión: Asier Altuna.
Fotografía: Javier Agirre.
Intérpretes: Iraia Elias, Amparo Badiola, Ander Lipus, Kandido Uranga, Manu Uranga, Klara Badiola, Nagore Aranburu.
Duración: 113 min.

SINOPSE

Un caserío no medio dun mesto bosque, cos seus costumes consuetudinarios escritos coa seiva das árbores que o arrodean. A casa familiar nunca se vai dividir, o primeiro fillo varón quedará con ela, e o resto dos fillos terán que buscar a vida lonxe del. Despois de séculos de funcionamento, este, na medida do posible, actualizouse, permitindo hoxe escoller quen herdará o caserío.

Unha familia con tres irmáns, cada un coa súa árbore plantada e marcada con pintura para indicar o seu carácter: o vermello para a coraxe do irmán máis vello, o branco para o vago e o negro para a moza rebelde.

Pero a vida fai que os primeiros irmáns marchen do caserío, deixando soa a ovella negra da familia, a única muller, artista e contestona, que non cala ante o mutismo do seu pai, a sumisión da nai e o silencio observador, e por veces acusador da avoa (amama en éuscaro).





"Un sincero trabajo de introspección sobre el alma del pueblo vasco (...) las apuestas estilísticas y un conjunto de generosos actores aportan fuerza, emoción e intensidad a la historia."
Carlos Loureda: Fotogramas


"Una película diminuta pero empapada de emociones (...) «Amama» es un confuso elogio de la tradición (...) pero también es al tiempo un evidente elogio al progreso, al vuelo y a las corrientes de aire que no huelan a neolítico."
E. Rodríguez Marchante: Diario ABC


"Altuna expone toda una simbología (y mitología) de carácter sugestivo y orgánico (...) Las imágenes de 'Amama' contienen la suficiente fuerza poética como para convertirla en una pieza de enorme singularidad"
Beatriz Martínez: Diario El Periódico


"Una película armada de un simbolismo onírico de gran potencia visual, al que sólo le lastra una cierta obviedad en su composición, pero que, como las buenas películas, consigue hacerse universal a través de un microcosmos reducido a un evidente localismo"
Javier Ocaña: Diario El País

Comentarios