Ir al contenido principal

DIPLOMACIA

DIPLOMACIA
5  de xuño, ás 21 horas
AUDITORIO MUNICIPAL DE CANGAS
Francia e Alemaña, 2014
VOSE



Dirección: Volker Schlöndorff. 
Guión: Cyril Gely e Volker Schlöndorff; baseado na obra Diplomatie, de Cyril Gely.
Intérpretes: André Dussollier (Cónsul Raoul Nordling), Niels Arestrup (xeral Dietrich Von Choltitz), Burghart Klaussner (capitán Ebernach), Robert Stadlober (tenente Bressensdorf), Charlie Nelson, Jean-Marc Roulot, Stefan Wilkening, Thomas Arnold. 
Produción: Marc De Bayser e Frank Lle Wita.
Música: Jörg Lemberg. 
Fotografía: Michel Amathieu.
Montaxe: Virginie Bruant.
Duración: 88 min. 

SINOPSE

25 de agosto de 1944. Os aliados entran en París. Pouco antes do amencer, Dietrich von Choltitz, gobernador militar alemán, prepárase para executar as ordes de Hitler de voar a capital francesa. E, con todo, París non se destrúe. Por que razóns von Choltitz se nega a levar a cabo as ordes do Führer, a pesar da súa lealdade sen límites ao Terceiro Reich? Foi Raoul Nordling, cónsul xeral sueco en París, o que fixo cambiar de opinión ao xeneral?

COMENTARIO Por Lluis Bonet Mojica. La Vanguardia.

Unha historia real que adapta unha peza teatral. Esta película parecía telo todo en contra. Pero detrás dela atópase Volker Schlöndorf, desafiante aos seus 75 anos. Empezou servindo cafés en rodaxes de Alain Resnais ou Louis Malle; agora mantén con dignidade a súa antiga condición de adalid do que no seu día se denominou novo cinema alemán. 
Tras o seu triunfal desembarco en 1966 con O xove Troles, viría o resoante éxito do tambor de follalata (1979), galardoada co Óscar á mellor película de fala non inglesa e Palma de Ouro en Cannes. Entre ambos os cumes fílmicas destacou A honra perdida de Katharina Blum.
Revisar con ton crítico a historia do seu país e asumir o risco de filmar complexos orixinais literarios (Robert Musil, Günther Grass, Michel Tournier) son constantes na dilatada traxectoria de Schlöndorff. En Diplomacia pon a ficción ao servizo da Historia. Hitler sentía gran admiración por París, pero Berlín estaba en ruínas e ordenou destruír a capital francesa, entón ocupada polas súas tropas. A noite do 24 ao 25 de agosto de 1944, o cónsul sueco e o xeneral alemán reúnense na luxosa suite do hotel onde este alóxase e ten o seu posto de mando.
"Antes que as ordes, hai que saber escoitar a nosa conciencia". Schlöndorff recoñece que lle fascinou esta frase da obra teatral homónima de Cyril Gely, que Niels Arestrup e André Dussollier estrearon en 2011 no teatro da Madeleine. O mesmo e admirable dúo que agora cambia o escenario polo estudio.
Porque Diplomacia transcorre case integramente nun espazo pechado, cunha parella de mestres da interpretación que se apoderan de nós para transmitirnos o duelo, verbal e psicolóxico, entre o cónsul danés que convence ao xeneral nazi de non devastar a emblemática capital francesa. Plano e contraplano mergullan ao espectador nun contexto histórico e emocional de altísimo nivel, aínda que coñezamos o desenlace de antemán. En suma, unha película memorable.

Comentarios